כללי היבחנות והתנהגות בבחינת בגרות

עפ"י משרד החינוך תיכון מטרו-ווסט נחשב לתיכון "ירוק" – תיכון שבו טוהר הבחינות וכללי ההתנהגות ונוהלי ההיבחנות  נשמרים בקפדנות.

אנו רוצים להמשיך ולזכות בתואר זה ולכן מצופה מכולנו להקפיד באופן מוחלט על נוהלי וכללי ההיבחנות.

 

להלן תזכורת לכללים הנהוגים במהלך בחינות הבגרות:

 

1.יש להצטייד בתעודת זהות /דרכון  בבואכם להיבחן ולהציג את התעודה המזהה למשגיח בכיתה!!! לא ניתן יהיה להיבחן ללא הצגת תעודה מזהה  (אסור רישיון נהיגה). 

2.יש להגיע כחצי שעה לפני מועד הבחינה לביה"ס, לבדוק באיזו כיתה הנכם נבחנים ולהיכנס לכיתה. אסור שימוש בשום חומר עזר למעט ציוד המותר לשימוש בהתאם לסוג הבחינה.

3. יש לכבות באופן מוחלט את המכשירים הסלולריים שברשותכם ולהניח אותם בתיקים האישיים שלכם. תלמיד שיימצא אצלו או בכיסיו מכשיר סלולרי – בחינת הבגרות תיפסל לו באופן מיידי. 

4.את התיקים האישיים שלכם יש להניח ליד הלוח סגורים. את הציוד האישי הנדרש לבחינה – עליכם להוציא מהתיק לפני תחילת המבחן. לא יורשה מגע עם התיק האישי במהלך הבחינה.

5.יש להישמע להוראות המשגיחים בכיתה לרבות החלטה על מיקום הישיבה במהלך ההיבחנות.

6.עליכם לוודא ששמכם ותעודת הזהות שלכם רשומים נכון על מדבקות הנבחן (מדבקות עם פס ירוק לשכבת יב ומדבקות עם פס כתום לשכבת יא) שתקבלו מהמשגיחים לצורך זיהוייכם . 

7.מחברות הבחינה – אין לתלוש דפים ממחברות הבחינה , יש לכתוב משני צידי דפי המחברות ולא לכתוב על השוליים הכהים במחברת .  (המחברות נסרקות במחשב). מחברת שאינה עומדת בדרישות אלו נפסלת לבדיקה ע"י משרד החינוך.

8.תלמידים בעלי התאמות לימודיות – נא לוודא כי המשגיחים מדביקים על מחברות הבחינה שלכם את המדבקות המתאימות לסוג ההתאמה הלימודית שיש לכם. 

9.במידה ויש איזושהי השגה על הוראות המשגיחים או לחילופין בעיה כלשהי במהלך המבחן או איזושהי התאמה לימודית שלא קבלתם במהלך הבחינה – יש לבקש מהמשגיח לקרוא לרכזת בחינות הבגרות  (ציונה) לכיתה לצורך בירור. 

במידה ובמהלך הבחינה לא קבלתם מענה על הבעייה שהתעוררה – נא לגשת אל רכזת בחינות הבגרות  (ציונה) מיד עם סיום הבחינה לצורך בירור הנושא. 

לא ניתן יהיה לברר או לטפל בכל בעייה שהתעוררה מאוחר יותר , אם יצאתם מהכיתה ולא הגעתם ישר אל רכזת בחינות הבגרות!!

מאחלת לכולכם הצלחה רבה בבחינות הבגרות.

 

לשרותכם תמיד 

ציונה שבירו

רכזת בגרויות והתאמות לימודיות