יונתן (יוני) סגל ז"ל

תאריך לידה: תאריך פטירה: ד` תשרי תשנ``ח 05/10/1997
JUNI

בוגר מחזור ג'.

בוגר מגמת המוסיקה. למד בכיתה יב' 9 עם המחנכת אורלי שיינברג.

שירת ביחידת מודיעין של חיל הצנחנים.

נהרג בעת מילוי תפקידו ב- 5.10.97, ד' תשרי תשנ"ח.

בן 19 במותו.

"ואהבת לרעך כמוך"

ביום ראשון 5.10.97 נקטף לו אדם יקר, אדם ישר ואציל נפש בעיצומו של תרגיל צנחנים מן הגדולים בעשור. רב"ט יונתן (יוני) סגל היה הנהג המובחר ביותר של יחידה מיוחדת בחטיבת הצנחנים – יחידת מודיעין צנחנים, באותו יום גורלי נהג יוני מבסיס תקוע אשר בהרי יהודה לבסיס בליש שנמצא בסמוך לבאר-שבע בדרכו חזרה ליד אשקלון במרחק 3 ק"מ דרומית לצומת ניצנים בכביש מפותל וחשוך אירעה התנגשות חזיתית בין מכוניתו הצבאית של יוני לבין רכב פרטי ובהבזק של שניה נלקחה מאתנו דמותו ונפשו האצילית הנשגבת, האנושית, והחמימה – יוני נהרג במקום כתוצאה משבירת מפרקת.

למחרת הלוויה, יוני אמור היה לחגוג את יום הולדתו ה- 19 אך למרבה הצער והכאב הוא לא הספיק.

יוני – "ואהבת לרעך כמוך" – כזה היה יוני, יוני תמיד אמר שצריך לנצל כל רגע בחיים, האופטימיות האין סופית של יוני הוכיחה כי החיים הם יפים ויש קודם כל לעזור לזולת, כזה היה יוני ילד של תמימות, אהבה, מסירות ועזרה שאין מילים בעולם לתארה, אדם שנותן מנפשו ומעצמו לחברים, למשפחה ולמוריו בבית הספר, יוני היה אדם מלא שמחת חיים, אהב להצחיק את העולם, ולהרגיש שסביבתו קורנת אור ואושר עילאי ורוחני.

אדם מוכשר היה יוני בהרבה תחומים. תחום המוסיקה היה אחד התחומים אשר יוני מצא חיבור לפנש ולאהבה, יוני היה תלמיד למופת ואחד ממצטייני מגמת המוזיקה בה הוא למד.

יוני היה אדם למופת אשר בביה"ס ידו היתה בכול, לתקוע יתד בספריה ולהושיט לכולם עזרה בכול הזדמנות שצריך כתף יוני שם, מסור לכל תפקיד ומשימה.

יוני היה אישיות נשגבת שעם מותו, והוא עול ימים, הותיר מאחוריו מורשת אישית, דוגמא ומופת לחבריו, לחיילים ולצבא. מי ייתן והמורשת האישית והמופת של יוני יהיו דוגמא לכל חילי צה"ל ויהיו כמותו.

יוני שלנו הוריש לנו בצוואתו את היקר מכל לאדם ולאנושות, את האנושיות, החום והיצירתיות המוסיקלית שמסמלת את דמותו המופתית והנצחית של יוני האדם והאגדה.

אהבת חייו של יוני היתה המוסיקה הוא ידע והרגיש, החיבור הדק של נפשו עם המוסיקה והאהבה ביניהם. ההתחברות שלו למציאות ולעולמו המוסיקלי הקסום הייתה דרך היצירות שהוא כתב ושהוא ניגן הוא היה מוסיקאי ברוחו ובנשמתו מלחין שבדרך. נפשו העדינה התחברה עם המלחינים הגדולים בעולם, הוא יצר את הקשר בין נפשו שלו ליצירות הקלאסיות. חלומותיו ברוח חרוזים במנגינות אשר נוגעות לכל אחד ואחת מאתנו בנקודה הרגישה ביותר בלבו, היצירות שיוני כתב הם מלאות חיים והרמוניה, יצירתו האחרונה הייתה מסע אל החלומות יצירה מופתית שנכתבה עם עצב וכאב.

יוני ידע לחדור לנפשו של אדם וללבו בליטוף, בחיבוק, בחיוך ובאופטימיות מלאת חיים.

הוא היה עמוד הכותל של משפחה וחברים רבים, כולם אהבו אותו לא רק כחבר או כחייל, אלה כאדם אשר מיצג את הטוהר, השלמות, העזרה, החום והאהבה. יוני היה גבר חתיך, שובה לב בחיוכו ומקרין אצילות נפשית ורוחנית. לא יכולתה לדעת אף פעם אם הוא עצוב, כועס, או סתם ללא מצב רוח. הוא תמיד הדואג והאכפתי, אדם ישר ביותר עלי אדמות חבר של כולם.

יוני השאיר אחריו חלל גדול, הפסנתר הלבן שהוא מאוד אהב דומם ושותק כאילו הוא מבין שאין מי שינגן עליו. אנו המשפחה כולה וחברים אבלים על האובדן העצום והקשה של אדם שסימל עבורנו ועבור אנשים רבים את הטוב והאושר, יוני הותיר מאחוריו מורשת אישית, דוגמא ומופת לכולם, הוא חסר לנו ויהיה חסר לאנשים רבים, יוני תמיד יהיה בלבנו לעד. לא נשכח אותך יוניקה.

וכך נכתב 19 סתווים של חום, חיוכים, אנושיות, צניעות ויצירתיות, מוסיקאי בנשמתך, פסנתרן מחונן ומלחין שבדרך…

יהיה זכרך ברוך יונתן (יוני) סגל.

צחי סגל.