הייטק מנהל/ת - גור פלד

על המגמה

בעולם שבו הנוכחות של מערכות טכנולוגיות-ממוחשבות הפכה לשימושית והכרחית מאי פעם, ההשפעה של מערכות אלו על חיינו גדולה מתמיד. קצב ההתפתחות של הטכנולוגיות החדשות הולך וגדל במהירות ודור העתיד גדל למציאות שבה קשה להעריך את העתיד ועוד יותר קשה להתכונן אליו.

למדנו להכיר בכך שבמציאות שבה יש אינטרנט זמין לכל אדם והנוכחות של הבינה המלאכותית הולכת וגוברת, יש פחות חשיבות לידע סטטי ויותר חשיבות ליכולות אישיות. אנחנו מאמינים שהבוגר העתידי של מערכת החינוך צריך להיות מצויד במגוון של יכולות חשיבה, ניתוח והתאמה למציאות משתנה וטכנולוגיה מתפתחת ולכן יצרנו מסלול לימודים ייחודי ומעניין שבו, לצד רכישת הידע, עיקר הדגש הוא על פיתוח יכולות אלו בסביבה מקצועית, תומכת ורגישה שרואה את הייחודיות שיש בכל תלמיד ותלמידה.

מגמת ההייטק היא תכנית מצויינות טכנולוגית שבה לומדים את כל המקצועות לבגרות מלאה עם דגש מיוחד על לימודים בתחומי ההנדסה, המדע והטכנולוגיה. התלמידים במגמה ניגשים לבחינות הבגרות במדעי ההנדסה (5 יח"ל) ובפיזיקה (5 יח"ל), מגישים פרוייקט גמר בטכנולוגיה מוכללת (5 יח"ל) ובנוסף לומדים גם מתמטיקה ואנגלית בהיקף של 5 יח"ל.

במהלך הלימודים ילמדו נושאים שונים באלקטרוניקה ובאלגוריתמיקה (שפת פייתון), ובפרוייקט הגמר התלמידים יביאו לידי ביטוי את כל הידע והיכולות שרכשו במהלך הלימודים בתהליך מרתק של בניית פרוייקט שכולו שלהם, משלב התכנון ועד לבניית המוצר הסופי, בליווי ותמיכה של צוות מורי המגמה.

במהלך הלימודים תלמידי המגמה ירכשו ידע נרחב, יפתחו וישכללו יכולות מגוונות ובסיום הלימודים יהיו זכאים לתעודת בגרות מדעית-טכנולוגית איכותית. כל אלו יוכלו לשמש את התלמידים גם בתהליך המיון הצבאי ובהמשך גם בקבלה למוסדות ההשכלה הגבוהה בדרך להשתלבות והובלה בתחומים שונים בתעשיות ההייטק והטכנולוגיה המתקדמות.

התלמידים מקבלים תמיכה מלאה בבית הספר גם בהיבט הלימודי וגם בהיבט הרגשי, עם יחס אישי מצוות המגמה שמלווה ומנחה את התלמידים באתגרי הלמידה תוך שהוא רואה לנגד עיניו את האישיות והיכולות הייחודיים של כל תלמיד ותלמידה ושם את טובתם בראש סדר העדיפויות.

אנחנו מאמינים בפיתוח של יכולות הבנה, ניתוח וחשיבה ביקורתית ויצירתית, ראיה מערכתית רחבה ויכולות חקר ולמידה עצמאיים אצל תלמידי המגמה. ה"אני מאמין" החינוכי שלנו בא לידי ביטוי בכל ההיבטים של תכנית הלימודים במגמה, שכוללת תכנים מתחומי האלקטרוניקה, מדעי המחשב והבינה המלאכותית בשילוב של התנסות מעשית במעבדות ולימודים עיוניים בסביבה מתוקשבת.

הלימודים יכללו למידה והתנסות בהיבטים טכנולוגיים שונים כגון הדפסה בתלת-מימד, תכנות והטסה של רחפנים, שימוש בבינה מלאכותית ועוד. בנוסף, ישולבו בתכנית גם ימי עיון, סיורים, שיתופי פעולה וביצוע של פרוייקטים בהיקפים שונים בתחומי תעשיית ההייטק.

התכונות שאנחנו מחפשים בתלמידי המגמה הן יצירתיות וחשיבה לוגית, רצון להתמודד עם אתגרים ועניין, יוזמה, מוטיבציה, סקרנות, דמיון ויכולת למידה עצמאית ועבודת צוות. ללימודים במגמת ההייטק לא נדרש ידע מוקדם. 

הקבלה הסופית למגמה מותנית בתוצאות תהליך המיון ובראיון אישי.

לשאלות ופרטים נוספים ניתן לפנות לרכז המגמה, גור פלד: peled.gur@gmail.com