הנדסת תוכנה

מידע

הנדסת תוכנה  ומדעי המחשב

 

נוסף על ההתפתחות הטכנולוגית בעולמנו ובד בבד אתה, התפתחו הנדסת התכנה ומדעי המחשב בהיבט המדעי. אבן היסוד להתפתחות התחום המדעי הונחה עוד לפני בניית המחשב הראשון, וכיום שני מסלולי ההתפתחות משולבים זה בזה, מזינים זה את זה ומאיצים זה את התפתחותו של זה.

 

מדעי המחשב הינו תחום מרכזי בעל השלכות רבות על תחומים אחרים. מדעי המחשב נתפס כשפת הטכנולוגיה המשמשת לתיאור והבנת מבני מידע וידע, קשרים ותהליכים. כשפה, מדעי המחשב מאפשרת פתרון בעיות, ייצוג ידע ופורמליזציה של תהליכים ולכן תומכת בהבנת טכנולוגיה ובפיתוח מדעי-טכנולוגי ועקרונותיה משמשים כיום לעבודה מדעית והנדסית בתחומים רבים.

אחת ממטרות הלימוד במדעי המחשב הינה חשיפת התלמידים לתהליכי פתרון בעיות החל מניתוחן ועד למימושן באמצעות תכנית מחשב. לשם כך על התלמידים ליישם תהליכי חשיבה הן ברמת הפשטה גבוהה, המתייחסים להבנת הבעיה, והן ברמות הפשטה נמוכות יותר בדרך לפתרונה של הבעיה. בכך, מאפשרת תוכנית הלימודים פיתוח כישורי חשיבה מסדר גבוה, מודעות לרמות הפשטה וכן כישורי רפלקציה להבנת תהליך הפתרון וחשיבה ביקורתית לצורך הערכת הפתרון.

 

במגמת הנדסת תכנה תוכני הלימוד מבוססים על עקרונות המדע והטכנולוגיה המודרנית. הלימודים מתקיימים בסביבה ממוחשבת ובשימוש בתכנות ומערכות מתקדמות ביותר.

אמנם שמו של התחום רומז על עיסוק במחשב עצמו, אך חשוב לציין כי מדעי המחשב עוסקים גם במורכבויות:

   מורכבות חישובית: חיפוש פתרונות לבעיות אלגוריתמיות, או לחלופין הוכחת אי-קיום פתרונות לבעיות אלה; ניתוח וחיפוש הפתרונות היעילים יותר.

   מורכבות תיאורית או מערכתית: ניתוח ותכנון של מערכות תכנה גדולות ומורכבות.

   מורכבות קוגניטיבית: תיכון מערכות "אינטליגנטיות", שילוב תחומי דעת שונים במחקר על התנהגות האדם והמכונה.

 

הנדסת תוכנה –  התמחות  ב- Mobile Phones

תכנון ותכנות מערכות טלפונים חכמים תחת מערכת ההפעלה אנדרואיד

 

העיסוק המרכזי במגמה הוא לימודי מדעי המחשב.  מגוון המקצועות הנלמדים במגמה, משקף את התפתחות מדעי המחשב, שפות התכנות השונות והחידושים הטכנולוגיים.

הלימודים מכשירים את התלמידים לחשיבה מערכתית, מפתחים חשיבה לוגית מופשטת ומדויקת ומקנים  שיטות עבודה לפתרון בעיות, שיטות שניתן ליישמן במקצועות שונים.

החלופה תכנות תחת מערכת ההפעלה אנדרואיד באה לתת מענה במערכת החינוך הבית ספרית לחידושים ולהתקדמות בעולם בתחום הטלפונים החכמים ולחשוף תחום זה בפני התלמידים מגיל צעיר, במדינה שכלכלתה נשענת על תעשיית ההי-טק .

הטלפון החכם היום נחשב לתחום הגדול ביותר בעולם, טלפון חכם שנחשב למחשב לכל דבר, עם יכולות ומאפיינים העולים על המחשב הרגיל כמו התוספות הקשורות לטכנולוגית  התקשורת ( GSM, WIFI, GPS,BT)  חיישנים , מסך מגע ועוד  .

מערכת ההפעלה אנדרואיד נבחרה להיות מערכת ההפעלה של מכשירים חכמים ע"י עשרות חברות הי-טק ומהן ענקיות הטכנולוגיה והתקשורת כמו   Samsung, Sony Ericsson,Toshipa,Vodafone, , Intel, LG, Motorla,  בהובלת חברת Google .

אנדרואיד הינה מערכת הפעלה עם קוד פתוח והיישומים שלה נכתבים בשפתJava  עם החבילות הייחודיות למערכת האנדרואיד . סביבת הפיתוח היא  ECLIPSE  .

מטרת ההתמחות היא להקנות לתלמידים כלים לפתח אפליקציות בממשק משתמש גראפי בשפת java , הרצות על מכשירים חכמים וטאבלטים , תחת מערכת ההפעלה אנדרואיד  .

 

הלימודים במגמה במהלך 3 שנים כוללים:

  *  מדעי-המחשב –  5  יח"ל    

  *  לימודי מדע     –  5  יח"ל    ( פיסיקה / כימיה/ ביולוגיה )

  *  פרויקט גמר   –  5  יח"ל   ( כתיבת אפליקציה בשפת java  )

 

מגמת הנדסת-תוכנה היא מגמה מדעית-טכנולוגית, המזכה בתעודה טכנולוגית בנוסף לתעודת בגרות.  התעודה הטכנולוגית מקנה לבוגרים אפשרות להמשיך לימודיהם  במסגרת העתודה הטכנולוגית לקבלת תעודת טכנאי/הנדסאי   הנדסת תוכנה (י"ג,  י"ד)  .  

הלימודים נערכים בשיתוף עם  בסמ"ח, בית הספר למחשבים של צה"ל, המכשיר את הבוגר לעסוק ביחידות המחשבים המובחרות במהלך שירותו הצבאי.

ללימודים לא נדרש ידע קודם  אלא   כישורי למידה, יכולת חשיבה, סקרנות  ומוטיבציה .

 

תנאי הקבלה למגמה:

ציון ממוצע שנתי במתמטיקה בהקבצה הגבוהה ביותר –   85 ומעלה.

תעודה עם הישגים גבוהים (ממוצע מעל 80 )

התנהגות טובה.

ראיון אישי .

 

לקבלת פרטים , ולבירורים – ניתן לפנות לרכזת המגמה  ליאורה כסלו.  בנייד  054-9989308  או במייל    liorakislev@walla.co.ilתחתית הטופס