מורחבים

ספרות

ספרות

בית הספר מציע לתלמידים אוהבי ספרות הרוצים להעמיק את הבנתם, להרחיב את ידיעותיהם, ולפתח כלי ניתוח והערכה של יצירות ספרותיות, לעשות זאת בהנאה באמצעות שלוש יחידות לימוד נוספות.

תכנית הלימודים כוללת מגוון של יצירות מסוגים שונים, מתקופות שונות ובנושאים שונים.
המטרה היא לפתח טעם אמנותי, רגישות, ביקורתיות, יכולת הערכה ויכולת הבנה של יצירות ספרותיות, תוך התייחסות מעמיקה לנושאים מ"החיים".

הספרות נכתבת ע"י בני אדם אל בני אדם ועל בני אדם, ובתור שכזו היא מביאה לידי ביטוי את עולמו של האדם. היא נוגעת בנושאים כמו אהבה וקנאה, ידידות וזוגיות, קונפליקטים ומצבים חברתיים או אישיים שבני אדם נמצאים בהם.

הספרות גם נוגעת בתחומים רבים אחרים שמרחיבים דעתו של אדם כגון: היסטוריה, פילוסופיה, אומנות, תיאטרון, קולנוע ועוד. התלמידים נדרשים להשתתפות בפעילויות כגון: מפגשים עם יוצרים, ביקור בהצגות, השתתפות בסיורים ובפעילויות נוספות.

הבחינה בספרות מורכבת משתי יח"ל חובה (שנלמדות בכיתת האם) ושלוש יח"ל הרחבה.

תוכנית הלימודים במסגרת שלוש יח"ל הרחבה כוללת :
יחידה שלישית: נושא בית ספרי שיבחר ע"י המורה (למשל: דמויות נשים בספרות, יצירות שאינן ריאליסטיות, התבגרות בראי הספרות, ספרות בעקבות שואה, זהות יהודית- ישראלית, סוגיות ארס פואטיות).
יש אפשרות להגיש עבודת חקר בנושא או לבחור בסדנא יצירתית שבה, בעקבות היצירות שיילמדו בכתה, ייצרו התלמידים תוצרים בתחומי אומנות שונים ויציגו את יצירותיהם בתערוכה שתוקדש לכך.

התלמידים יתבקשו ללוות את יצירותיהם בדברי הסבר כתובים, והתהליך כולו ילווה ע"י המורה וע"י מורים מדריכים במידת הצורך.
ביחידה זו ייבחנו התלמידים בכתה י"א.

יחידה רביעית: נושא נבחר (כדוגמת הנושאים המופיעים ביחידה השלישית).
יחידה חמישית: מבחר יצירות מספרות העולם )למשל: האודיסיאה, דון קישוט, סיפורים של קפקא, גוגול ועוד , מחזה של שייקספיר, מחזה מודרני, שירים של משוררים שונים).

על היחידות הרביעית והחמישית יבחנו התלמידים בכתה י"ב.

תמונות מאירועי המגמה